Saturday, October 31, 2009

Denggi oh Denggi

Bermula pada hari khamis 22hb oktober badan mula terasa sakit-sakit. seluruh badan sengal-sengal dan amat terasa sekali dipinggang. Tengahahari badan mula terasa panas. seksa jugak demam sakit urat ni. ingatkan demam cam bese. beselah dah tua-tua gini kalau demam mesti sakit urat. hari ahad demam dan kebah tapi badan masih terasa sejuk. Hari isni badan mula dinaiki campak he he. dah tua-tua baru nak kena campak. g klinik dah disuruh g hospital. maka pegilah hospital untuk ambik darah. pada hari isnin tersebut bacaan platlet darah daripada normal turun ke 146. so ari selasa pegi ambik darah lagi di klinik port dickson dan platlet turun lagi ke 130. jadi klinik kategorikan suspek denggi. hari rabu pegi ambik darah lagi dan bacaan turun lagi ke 120. doktor suruh masukkan air ke dalam badan. jadi masuklah air, sakit ooo rasa bila jarum masuk ke dalam tangan ni. nasib baik satu pek jer.. tengahari tu g beli ketam buat sup...orang cakap boleh naikkan platlet darah. jadi petang ni makanlah sup ketam dengan keram rebus...seksanya nak perabis...tak sedap laah. jadi hari kamis penentu segala-segalanya kalau turun lagi memang kena masuk wad...sib baik dah naik ke normal 152. tapi kena ambik darah lagi hari jumaat untuk chek sekali lagi. so hari jumaat pegi ambik darah sekali lagi dan alhmamdulillah result dah dapat dan berjaya naikkan ke 187. dah bebas dari denggi he he. dapat lah cuti seminggu...

1 comment:

AINJASH DAMIA said...

siannyer nak kena denggi, dok pasang ubat nyamuk tidur nim..dalam bilik jgn buwi semak sgt..kemas sikit susunan baju dan buku2 tuh hee